APA SEBENARNYA MADU TIRUAN NI?

Terdapat 2 jenis madu tiruan di pasaran. Yang pertama ialah Madu Lebah Tiruan (Sintetik) yang dihasilkan daripada sirap berfruktosa tinggi melalui tindak balas asid pekat ke atas sirap sukrosa. Dan yang kedua pula ialah Madu Lebah Campuran yang dihasilkan melalui campuran madu lebah asli dengan sirap sukrosa.


AWAS! MADU TIRUAN BUKAN SAHAJA BOLEH MENGAKIBATKAN MASALAH ORGAN DALAMAN SEPERTI BUAH PINGGANG, HATI DAN JANTUNG MALAH BOLEH SEBABKAN KEMATIAN!

Penggemar madu lebah tiruan berisiko menghidap penyakit membawa maut

Ramai yang tertipu dengan jualan madu lebah murah di pasar malam atau di tepian jalan. Paling mengejutkan kes penipuan madu lebah palsu pernah terjadi di Hentian Rehat Lebuh Raya PLUS. Serius! Tak percaya cuba baca keratan akhbar Kosmo! online di bawah ini..

Penyangak madu tiruan memperalat Orang Asli di Hentian Rehat Sungai Perak

Sekarang nampak tak betapa kroniknya masalah madu tiruan di Malaysia ni? Mungkinkah madu yang kita beli dan guna selama ini juga adalah MADU TIRUAN??

Bayangkan akibatnya jika anda terambil madu tiruan ini secara berterusan. Tanpa disedari selama ini anda telah meletakkan diri dan famili anda dalam BAHAYA!

Oleh itu marilah kita sama-sama bertindak untuk tingkatkan kesedaran terhadap bahaya madu tiruan ini yang banyak dijual di luar sana oleh penyangak-penyangak yang hanya fikir untuk 'besarkan perut' mereka semata-mata.

Kita juga wajib membasmi transaksi-transaksi madu tiruan ini dari terus berlaku. Tiada cara terbaik untuk menghapuskan kegiatan haram ini melainkan ianya mesti bermula daripada kefahaman dan kesedaran diri kita sendiri.

Disarankan agar anda teruskan bacaan hingga perenggan terakhir untuk dapatkan kefahaman tentang madu asli yang sebenar dan selamatkan diri anda dari terus ditipu..


MADU LEBAH ADALAH ANUGERAH YANG TERISTIMEWA UNTUK MANUSIA

Madu lebah sememangnya diakui merupakan penawar berbagai penyakit dan mempunyai pelbagai khasiat untuk kesihatan tubuh badan manusia.


Dipetik daripada kitab Tafsir Pimpinan ar-Rahman, Surah an-Nahl ayat 69, Allah berfirman yang bermaksud,
“Kemudian makanlah dari segala jenis bunga-bungaan dan buah-buahan (yang engkau sukai), serta turutlah jalan-jalan peraturan Tuhanmu yang diilhamkan dan dimudahkannya kepadamu”. (Dengan itu) akan keluarlah dari dalam badannya minuman (madu) yang berlainan warnanya, yang mengandungi penawar bagi manusia (dari berbagai-bagai penyakit). Sesungguhnya pada yang demikian itu, ada tanda (yang membuktikan kemurahan Allah) bagi orang-orang yang mahu berfikir.”
Dalam sebuah hadith, daripada Hadrat Ibnu Abbas r.anhuma daripada Nabi s.a.w. yang bermaksud: ”Kesembuhan dari penyakit itu adalah dengan melakukan tiga perkara. 1) Berbekam, 2) Minum Madu, 3) Bakar dengan besi panas. Tetapi aku melarang umatku membakar dengan besi panas itu.”
Penggunan madu lebah sebagai penawar dalam sejarah perubatan:

  • Tercatat di batu bersurat tertua di dunia yang ditulis oleh pakar perubatan Sumeria, Iraq pada tahun 2000 SM.
  • Hippocratus, 460-377 SM (Bapa Perubatan Moden): Merawat pelbagai penyakit.
  • Maharaja China, Dinasti Ming: Ubat untuk hidup kekal abadi.
  • Ibnu Sina (Bapa Perubatan Islam), mencatat banyak kelebihan madu lebah untuk penjagaan kesihatan (al-Qanun Fi al-Tib - The Canon of Medicine).
Madu lebah asli baik dan berpotensi menyembuhkan diabetes dan merawat luka yang teruk dari diabetes (Kajian dari Prof. Kamaruddin, UM/Turki dan Prof. Siti Amrah, USM).

Madu lebah asli dapat merawat kanser (Kajian di USM, UiTM dan pengakuan pesakit dan pengamal madu asli).

Kesimpulannya, madu lebah asli mengandungi terlalu banyak khasiat perubatan dan merupakan makanan kesihatan terbaik untuk manusia sepanjang zaman.

Dengan sejumlah kehebatan yang terkandung di dalam madu lebah asli ini, maka tidak dapat tidak setiap famili haruslah mengadakan sebekas madu lebah asli di rumah mereka untuk dijadikan sebagai makanan/minuman harian.

Cuma satu pesanan kami, pastikan ianya adalah madu lebah yang benar-benar ASLI! 😊


MACAMANA CARA SAYA NAK TAHU MADU LEBAH TU MEMANG BETUL-BETUL ASLI YER?

Sebenarnya terdapat bermacam-macam cara atau petua yang biasa digunakan oleh pencinta madu lebah untuk menguji keaslian sesuatu madu lebah itu.

Namun untuk ketepatan 100% dalam menentukan samada sesuatu madu lebah itu asli ataupun tiruan, tiada cara lain melainkan madu lebah tersebut mestilah menjalani ujian makmal untuk dianalisa. Anda boleh bacanya di sini (klik sini).


MADU LEBAH ASLI YANG TERBAIK ADALAH YANG DIHASILKAN OLEH LEBAH HUTAN LIAR

Madu lebah yang terbaik diperakui oleh para saintis ialah madu hutan tropika yang dihasilkan oleh lebah hutan liar. Kualiti madu yang dihasilkan adalah gred tinggi. Ia mengandungi lebih debunga, mineral, berbagai jenis vitamin dan enzim semulajadi.

Menurut seorang professor dari Jabatan Kimia, Universiti Wisconsin di Amerika Syarikat iaitu Prof H.A.Schuette, madu lebah yang berwarna lebih gelap dan kehitam-hitaman adalah lebih baik kerana kandungan mineralnya seperti kuprum, zat besi dan magnesium adalah lebih tinggi!

Jika anda amati penyataan ini, jenis madu lebah yang disebutkan tadi ternyata ciri-cirinya terdapat pada madu lebah yang dihasilkan oleh lebah hutan liar. Madu lebah yang dimaksudkan ialah madu lebah asli hutan atau lebih dikenali dengan panggilan Madu Tualang.

Jom kita tengok perbandingan jenis-jenis madu lebah dalam gambar di bawah..

Madu Tualang berwarna paling gelap dan dikatakan mempunyai khasiat lebih tinggi


BARU SAYA TAHU MADU TUALANG NI MADU LEBAH YANG TERBAIK. SAYA BERMINAT NAK DAPATKAN SEBOTOL BOLEH?

Insya Allah takde masalah. Berbotol-botol pun boleh 😉

Disebabkan betapa hebatnya nilai pemakanan yang ada di dalam Madu Tualang Asli ini, maka kami telah mengambil inisiatif untuk memudahkan anda dengan membawa terus Madu Tualang Asli ini dari hutan, kami botolkan dan siap untuk kegunaan anda sekeluarga.

Ribuan telah kami bantu sejak 25 tahun yang lepas. Inilah misi syarikat kami iaitu ingin membantu seluruh manusia menjalani kehidupan dengan tubuh yang sihat melalui amalan pemakanan sunnah.

Kini anda tak perlu bersusah-payah. Hanya dengan satu panggilan/sms sahaja, Madu Tualang Asli yang ajaib ini akan terus sampai ke rumah anda.

Memperkenalkan khas buat anda MADU TUALANG ASLI SYAIRTIMUR..

CALL ATAU WHATSAPP KE TALIAN
019-245 6912
KAMI AKAN BANTU ANDA


7 SEBAB KENAPA MADU TUALANG ASLI SYAIRTIMUR MESTI ANDA MILIKI

1. Faktor utamanya ialah menurut kajian Universiti Putra Malaysia (UPM) pada 1995 telah mendapati khasiat madu tualang ini melebihi 5 kali ganda daripada madu lebah yang diternak/dibela di dalam kotak. Jadi kami hanya inginkan madu yang terbaik dibekalkan untuk anda!

2. Kami mempunyai pengalaman selama 25 tahun dalam industri madu tualang asli sejak dari tahun 1991. Pengalaman ini kami ingin salurkan kepada anda.

3. Madu Syairtimur adalah sebuah jenama yang telah diperakui ramai sebagai pembekal madu yang benar-benar tulen. Itulah sebab kenapa jenama ini masih berkekalan sehingga ke hari ini.

4. Madu tualang asli ini diturunkan dari atas pokok dengan penyaksian dari mata krew kami sendiri dan bukan melalui orang tengah. Insya Allah ianya benar-benar asli. 

5. Madu tualang asli kami diambil terus dari hutan belantara Sumatera. Tidak sedikit pun bahan asing dicampurkan mahupun setitis air atau sekelumit gula. Ia adalah madu lebah mentah segar yang tidak disejat dan hanya melalui proses penapisan biasa sahaja.

6. Kualiti madu tualang asli kami terjamin kerana kami menitikberatkan cara pengambilan, perahan, penapisan dan penyimpanan yang bersih. Kami bekalkan hanya madu tualang asli yang terbaik buat anda.

7. Ketulenan madu tualang asli kami 100% terbukti melalui ujian-ujian makmal termasuk UNIPEQ UPM, MARDI & Fakulti Farmasi UiTM. Anda tidak perlu merasa ragu-ragu (lihat gambar yang dilampirkan).

Keputusan analisa sampel 1 mengesahkan Madu Tualang Asli Syairtimur adalah Madu Asli

Keputusan analisa sampel 2 juga mengesahkan Madu Tualang Asli Syairtimur adalah Madu Asli


APA MANFAAT YANG BAKAL ANDA PEROLEHI DARI MADU TUALANG ASLI SYAIRTIMUR INI?

Madu Tualang Syairtimur merupakan madu tualang yang 100% asli. Ia mempunyai pelbagai khasiat dan manfaat. Antara kelebihannya adalah:-

 Memberikan stamina spontan dan sumber tenaga untuk anda.
 Mengurangkan dan membuang lendir atau kahak.
Merawat luka.
Meningkatkan kecerdasan minda.
 Meningkatkan sistem imun anda.
 Menyihatkan paru-paru anda.
 Mengatasi berbagai gangguan sistem pernafasan anda seperti asma dan lain-lain.
 Bersifat anti-virus, anti-bakteria, anti-parasit, anti-oksida, anti-keradangan, anti-diabetes dan pemusnah racun.
 Berfungsi juga sebagai antibiotik.
 Mampu mencegah ketumbuhan (tumor) dan anti-kanser.
 Memiliki daya pemulihan kesihatan yang menyeluruh terhadap organ tubuh anda.
 Meningkatkan semangat dan prestasi seksual anda.
Dan banyak lagi..

CALL ATAU WHATSAPP KE TALIAN
019-245 6912
KAMI AKAN BANTU ANDA


KANDUNGAN NUTRISI ISTIMEWA MADU TUALANG ASLI SYAIRTIMUR

(Saiz penyediaan 100 gram)
  • Tenaga - 302.6 kcal
  • Lembapan - 21.00 gram
  • Jumlah Lemak - 0.00 gram
  • Ash - 0.33 gram
  • Diet Serat - 0.47 gram
  • Jumlah Gula - 70.42 gram
  • Protein Mentah - 1.60 gram
  • Sukrosa - 3.01 gram
  • Gula Penurun (Fruktosa + Glukosa + Maltosa) - 57.41 gram


CARA PENGAMBILAN MADU TUALANG ASLI SYAIRTIMUR UNTUK KESIHATAN ANDA

  • Dewasa : Minum 1 atau 2 sudu besar (20 minit sebelum sarapan) dan sebelum tidur.
  • Kanak-kanak: Gunakan sudu kecil.
**Untuk mengekalkan khasiat Madu Tualang Asli Syairtimur, anda dinasihatkan menggunakan sudu yang diperbuat dari bahan plastik & simpan botol madu di tempat suhu sederhana.

CALL ATAU WHATSAPP KE TALIAN
019-245 6912
KAMI AKAN BANTU ANDA


SEJUTA WAJAH KEYAKINAN BERSAMA MADU TUALANG ASLI SYAIRTIMUR
Datuk Abu Hassan Din al-Hafiz
Pelancong dari Amerika Syarikat
Penyanyi nasyid - Saudara Imad
Peserta Gegar Vaganza musim ke-3 - Saudara Razis Ismail
Pelancong dari Korea

Dan ramai lagi..


APA KATA MEREKA TENTANG KEBAIKAN MADU TUALANG ASLI SYAIRTIMUR
Disclaimer: Testimoni di atas adalah dari pengguna produk kami yang sebenar. Namun hasil mungkin berbeza mengikut keadaan dan kesihatan pengguna.
Disclaimer: Testimoni di atas adalah dari pengguna produk kami yang sebenar. Namun hasil mungkin berbeza mengikut keadaan dan kesihatan pengguna.
Disclaimer: Testimoni di atas adalah dari pengguna produk kami yang sebenar. Namun hasil mungkin berbeza mengikut keadaan dan kesihatan pengguna.
Disclaimer: Testimoni di atas adalah dari pengguna produk kami yang sebenar. Namun hasil mungkin berbeza mengikut keadaan dan kesihatan pengguna.
Disclaimer: Testimoni di atas adalah dari pengguna produk kami yang sebenar. Namun hasil mungkin berbeza mengikut keadaan dan kesihatan pengguna.
Disclaimer: Testimoni di atas adalah dari pengguna produk kami yang sebenar. Namun hasil mungkin berbeza mengikut keadaan dan kesihatan pengguna.
Disclaimer: Testimoni di atas adalah dari pengguna produk kami yang sebenar. Namun hasil mungkin berbeza mengikut keadaan dan kesihatan pengguna.

PROMOSI LEBIH JIMAT!

Beli 2 botol 500g = RM130 RM120 (Jimat RM10)

@
1 botol 1kg = RM120
Penghantaran Poslaju & Madu Tualang (Tiub 45 gram)
(Bernilai RM20)

Dapatkan Segera
(Sementara stok masih ada)

CALL ATAU WHATSAPP KE TALIAN
019-245 6912
KAMI AKAN BANTU ANDA


MASIH RAGU-RAGU LAGI?

Jika anda sudah membaca sampai ke tahap ini, TAHNIAH kami ucapkan. Itu bermakna keyakinan anda terhadap Madu Tualang Asli ini sudah semakin bertambah. Mungkin anda sedang mencari penawar atau ingin jadikan madu tualang ini sebagai amalan minuman harian untuk kesihatan anda dan famili.

Bagaimanapun kami faham, sememangnya sukar untuk dapatkan madu tualang yang dijamin keasliannya. Atas sebab itu, kami perlu yakinkan anda untuk menggunakan madu tualang asli kami dengan jaminan di bawah ini.


Jika anda lihat, anda memang langsung tidak akan rugi apa-apa jika anda dapatkan Madu Tualang Asli Syairtimur ini. Segala risiko pembelian anda akan ditanggung oleh pihak kami.

Oleh itu, usah berlengah lagi. Lakukan tempahan sekarang dengan menghubungi kami di nombor yang tertera.

CALL ATAU WHATSAPP KE TALIAN
019-245 6912
KAMI AKAN BANTU ANDA


Yang benar,
Faizal Zamharir
Pembekal & Sahabat Madu Tualang Anda


p/s: Madu lebah telah diwartakan di dalam al-Quran sebagai penawar berbagai penyakit. Ianya telah digunakan dalam perubatan, kesihatan, kecantikan dan sebagainya sejak ribuan tahun dahulu.

p/p/s: Madu tualang asli dari lebah hutan atau lebih dikenali sebagai lebah tualang (Apis Dorsata) adalah madu lebah yang terbaik.

p/p/p/s: 80% madu di pasaran adalah madu tiruan. Miliki madu lebah tualang yang benar-benar asli dari kami. Buat panggilan di nombor telefon yang tertera di atas sekarang. Kami sedia membantu anda.


Disclaimer: Apa yang kami nyatakan di web ini adalah benar dan tepat mengikut fakta semasa dan dari ulasan pengguna sebenar. Pengguna dinasihatkan menggunakan produk ini seperti arahan pada produk. Namun kami tidak bertanggungjawab jika sebarang masalah/komplikasi berlaku kepada pengguna di atas penggunaan produk ini.

No comments:

Post a Comment